mandag 2. juli 2012

Snart slutt på moroa

Jeg har helt glemt å blogge den siste måneden, men det er vel egentlig like så greit. Nå er det ikke så lenge igjen før jeg drar hjemover igjen. Jeg har gjort mye rart den siste måneden, men så er jeg så treig med bildene og vips så glemmer jeg helt å blogge. Jeg har havnet i en rar fase hvor jeg går rundt og savner japan selv om jeg fremdeles er her. Jeg tenker på det hver gang jeg drikker te eller spiser tofu, at når jeg kommer hjem til norge så får jeg ikke tak i dette her mer.. Jeg elsker japansk iste!!!


Men jaja, her kommer det et lite sammendrag av noen av tingene jeg har bedrevet tiden med den siste måneden:
Bursdagsfeiring til en venn. Vill dansing rundt i huset vårt, som endte med at jeg hadde et gigantisk blåmerke på låret dagen etter og hadde også klart å revne opp halve t-skjorta til Tsuyoshi. Bra det var en gammel T-skjorte!
Jeg har vært på restaurant med vertsfamilien min fra i fjor. Vi dro på en koreansk restaurant og spiste til den store gullmedalje.
Det hele ble selvfølgelig etterfulgt av skikkelig god kake. Jeg må komme meg tilbake til denne cafeen, for der hadde de så fine og gode kaker.
..her er mer kake
...og enda mer kake! Denne her vil jeg prøve neste gang!

Også har jeg vært i Uji for å se på Byodoin tempelet. Her har jeg nemlig ikke vært før så det var på tide å ta seg en tur. Det var utrolig fint der, og jeg så den største bien jeg noen gang har sett. Den var like lang som tommelen min og like tykk som tre tomler. Visstnok er den dødlig hvis du blir stukket av den mer enn en gang, og det verste av alt er vel at dette ikke var en dronning, men en helt vanlig bie.
Og så har jeg vært hos vertsfamilien min enda en gang på middag hjemme hos dem også. Skulle ønske jeg var like flink til å lage mat som okaasan! Trolig blir det en til tur før jeg drar hjem. Ellers har jeg vert ute på middag med en god del folk. Det er så mange man må rekke å treffe en siste gang før man drar, og enda har jeg ikke fått tid til alle! Bra jeg fortsatt har ca to uker igjen.

Det siste som har skjedd er vel at jeg i går tok JLPT eksamen. Den gikk som forventet. Kan ikke akkurat si at den var lett, og jeg måtte gjette på en del oppgaver. Men alle sier alltid at den er kjempevanskelig og at de føler de ikke får til noen ting men så står de likevel, så jeg skal ikke ta sorgene på forskudd. Lytteoppgavene var derimot så enkle at man nesten måtte le litt. Jeg har helt klart mer igjen å lære!

Jeg vet ikke om jeg kommer til å blogge så mye mer heretter. Vi får se om det skjer noe som er verdt å nevne de neste to ukene før jeg drar hjem.

Ingen kommentarer: