søndag 8. juli 2012

Barhopping i Osaka

På fredag ble jeg med på en nokså morsom middag med den gamle sjefen min og kontoret hennes. Det var en slags form for barhopping, hvor vi gikk fra bar til bar og fikk et lite glass vin med en liten rett til. Og dette kun til 500yen (ca 40kr) så lenge man hadde med seg en slags kupongbrikke. Selvfølgelig var det en haug av andre folk som hadde bestemt seg for å gjøre det samme, så det ble en del køståing, men vi fikk nå dratt til hele tre forskjellige steder før vi fant ut at vi heller dro til en vanlig restaurant og spiste oss mette der. Det ble en laaaaang forrett for å si det sånn, og nokså mye vin.

Her har vi følget. Godt humør mens vi ventet på vår tredje forrett fra det tredje stedet vi besøkte
Rødvin og spareribs! Før dette hadde vi hatt hvitvin og skinke og hvitvin og lasagne.
Deretter forflyttet vi oss til en vanlig restaurant hvor vi bestilte så mange småretter at jeg helt mistet tellinga på hva jeg spiste. Det slår meg allitd at på de dyre restaurantene får jeg endelig grønnsaker! Billig japansk mat består stort sett kun av ris med kjøtt og en eller annen søt saus på. Jeg som er så glad i grønnsaker blir fort lei av det, men det er vanskelig å få tak i når man ikke har så mye penger å rutte med.
Her har vi meg, Akiko og Eddie. Er så glad i dem begge! De er så morsomme og hyggelige å være sammen med.
Jeg fikk dette smykket av Akiko som avskjedsgave. Søsteren hennes som er smykkedesigner hadde laget det. Synes den er skikkelig nydelig, også ligner den litt på et smykke jeg har arvet av bestemor, men denne er litt mer anvendelig til hverdags.
Jeg hadde klart å få dratt med meg han her, og jeg tror han var veldig glad for å bli påspandert så mye god mat. I japan har jeg en del voksne venner, og her er det jo vanlig at de eldre spanderer på de yngre, så jeg får mye fancy mat jeg aldri ville hatt råd til selv når jeg er ute med vennene mine. Er så takknemlig for at de gjør oppholdet mitt så fantastisk!
og apropos god mat! Jeg og en venninne dro til en cafe i Kyoto som har spesialisert seg på Parfait. Utrolig godt!
nammenam!

Ingen kommentarer: