tirsdag 17. april 2012

Hanami i Osaka

På lørdag var det siste dagen for å se hanami i år for min del. Iløpet av denne uka vil nok alle bladene falle av, og bare nakne trær står igjen. Det virker som om denne delen av hanami er nesten enda mer populært enn når trærne står i full blomst. Japanerne elsker når bladene så smått har begynt å falle av, og man sitter under trærne mens bladene drysser ned over deg.

Jeg dro sammen med Emil og Helle!

Og vi passet på å gjøre nok tull slik at alle skulle se at vi var utlendinger ja...

Vi dro til Osaka-jou park, som er parken til Osaka slott
Sakura
Jeg liker hvordan gammelt og nytt, natur og by kommer sammen.

Det hele minnet strengt tatt veldig om frognerparken om sommeren.
Folk grillet og hygget seg under så og si hvert eneste tre langs ved elva

Det var fremdeles en del blader igjen, og hver gang det kom et vindkast så det ut som om det snødde pga alle bladene som falt.
Så fant vi en hage med masse blomster! Disse var fine, for her var det både hvite og røde blomster i ett.



Ellers gleder jeg meg til det blir bittelitt varmere. Det er egentlig veldig bra allerede, nesten norsk sommer! Men det er fremdeles litt kaldt i huset her. Dessverre hadde jeg nesten glemt alle insektene her i japan da! Allerede er det enorme fluesvermer som jeg må sykle gjennom på vei til skolen, og snart kommer vel myggen også. Jeg har en følelse av at det store fine huset jeg bor i på ingen måte holder insektene unna, så det skal nok bli litt kakerlakk-og myggjakt denne sommeren også!

Ingen kommentarer: