lørdag 28. april 2012

Grilling og USJ

Nå er det bare en måneds tid igjen av skolen, og det har blitt skikkelig varmt og godt her. Det er rart at det bare er april og likevel så varmt som på de varmeste dagene i norge. Japan er så flott!!!

Uansett. Forrige uke ble det travelt. Vi var blitt invitert med på grilling av en random fyr romkameraten min hadde møtt på byen. Vi ante ikke hvem som kom til å være der eller noe, men det ble en flott dag!

Her har vi da mine to romakerater (f.v) en japansk jente, meg, en til japansk jente, og fyren som hadde invitert oss.



Det ble masse god mat, og i tillegg kake. Til min store overraskelse var det mange som ikke spiste kakestykket sitt, men jeg tok hånd om det så ingenting gikk til spille! Fy søren det var god kake, og jeg er glad jeg ikke har lett for å legge på meg

Etter en del drikking ble det tid for tullete leker som denne her. De to deltagerne fikk bind for øynene og skulle blåse en penn over på motstanderes side, men etter de fikk bind for øynene byttet man ut pennen med en haug med mel.

Ikke aner jeg hvor disse maskene kom fra, men vi ble jo superkule så snart vi fikk dem på

Dagen etter dro vi ivei for å feire bursdagen til Mika på USJ! Det regnet den dagen og det viste seg jo å være helt perfekt, for køende har vel aldri vært så korte som det der før! For å gjøre det hele litt mer morsomt hadde vi også avtalt at alle skulle stille opp i skoleuniform. Så dere kan tro vi ble stirra mye på der vi gikk. Spesielt en gjeng med ungdomsskolebarn var utrolig fascinert og sto der og kniste mens de så på oss.

Så her har vi gjengen! (pluss tommy som tok bildet og var den eneste gutten)
Bursdagsbarnet som kastet seg over kakemonsteret

Regn regn regn
og enda mere regn..
5 minutter! 5!! De som ikke har vært i japan skjønner kanskje ikke hvor utrolig dette er, for japanere elsker jo å stå i kø! Sist jeg var på USJ da det var som verst så var køen på 3 timer! vanligvis må man fort vente 1 time på hvert sted når man er her, eller mer. Så det er klart at man må dra på regnværsdager!

Her har vi alle fått klistremerke på kinnet, for når man har bursdag og møter noen av figurene som løper rundt her så gir de deg og alle i gruppen din klistremerker

Også tok vi bilde med spider man da.





Så dro vi til Hard Rock Cafe for å spise bursdagsmiddag. Det er lengesiden jeg har hatt en skikkelig hamburger, så det var jo fantastisk godt
Bursdagsbarnet fikk iskrem
Og så kom han fyren her og lagde ballongdyr til oss alle sammen!
En puddel! Jeg synes han var veldig flink til å lage ballongdyr, for vanligvis ligner de jo ikke så mye også ser de så kjedelige ut, men disse var veldig fine synes nå jeg
Litt dårlig vinkel, men det er nå en frosk
Jeg ba om å få en koala og det fikk jeg
Nå er det Golden week og om noen få dager drar jeg på tur til Kagawa så det blir vel noen bilder og oppdateringer seinere når jeg kommer hjem derifra.

1 kommentar:

mamma sa...

Ser ut som dere koser dere skikkelig. Nå er våren kommet hit også. Deilig sol og varme i dag.