søndag 18. mars 2012

Plommetrær og bjørnefest

Været har ikke klart å bestemme seg helt i det siste og det har vekslet mellom å være helt utrolig kaldt, og kjempevarmt (trolig 15C), og før jeg visste ordet av det var plommetrærne i full blomst! De er ikke overalt, så det tok meg litt tid å komme på at det kanskje var på tide å traske inn i "skogen" for å ta bilder snart. Heldigvis er japanerne så glad i disse fine trærne at de samler dem alle på ett sted. Så da jeg dro til parken ikke langt fra der jeg bor var det bare å følge skiltet til "blomster-trær-parken" og vips var jeg omringet av plommetrær!



Siden alle var kjipe ble det til at jeg dro alene. Kan ikke vente i to uker på at folk skal gidde å bli med for da er de jo ferdigblomstret.

Hagen var full av rosa og hvite blomster

Det luktet helt nydelig der!



Nydelig!



Det var en del gamlinger og småbarnsfamilier som trasket rundt under trærne. Og så var det meg som sto klistret opp mellom greiene med kameraet mitt.








Det var så mange fine farger! Dessverre faller blomstene av nokså fort, men om bare tre uker eller noe slikt er det på tide med sakurablomstring, og det blir nok fantastisk det også!

Egentlig hadde jeg tenkt meg en til tur ut for å ta bilder av mer plommetrær på lørdagen, men så ble det selvfølgelig regn.. Men heldigvis var dette dagen Bjørne kom "hjem" igjen til japan!! Så da lysnet jo humøret som bare det og det var tid for Izakaya med gode venner i Umeda.

Bjørne og Takaaki

Yuri, Tsuyoshi og meg



Gutta bestemte seg for å posere som kjærestepar.. Vet ikke om det ble så lekkert jeg men..

Gladgutten Takaaki!
Selv om jeg ikke savner Norge så mye nå mens jeg er her, så merker jeg at jeg blir utrolig glad når jeg kan prate Norsk med mine norske (norsktalende japanske) venner.

Nå har jeg en hel uke fri med null planer, men det er egentlig bra tror jeg. Jeg skulle gjerne ha reist litt rundt, men ikke har jeg penger, og så har jeg hele tre tentamener som venter på meg første uka etter ferien, pluss en stil som skal skrives, så jeg tror det er like så greit å bli hjemme i stua med bøkene. Håper jeg får sett litt mer blomster før de visner også.

Ingen kommentarer: