lørdag 24. mars 2012

Bursdagsfeiring osv

Torsdag natt ble det bursdagsfeiring her i huset. Til tross for at vi har stor plass i stua så har vi bare to bittesmå bord. Og siden det fremdeles er litt kaldt vil jo alle sitte ved kotatsuen, så da blir det litt trangt om plassen likevel.


Her sitter vi rundt det lille bordet og venter på okonomiyaki og hotto-keeki (hot cake, noe som ligner på sveler)

Typen til romkameraten min hadde tatt med to flasker champagne

...og man kan jo ikke åpne champagne uten å sikte den i rompa på noen. Han skrek en del da det smalt, men jeg tror det var mest pga smellet.

Som studenter var vi veldig classy og drakk champagne av våre drikkeglass i forskjellige størrelser og plastkrus. Japanere er visst ikke vant til champagne da, for det ble fort foreslått å ha isbiter i... men det fikk vi heldigvis stoppet. det får holde med å drikke det ut av plastkrus for denne gangen.
Det var en veldig koselig bursdagsfeiring, og jeg fikk spist masse god mat!



Ellers har jeg bedrevet tiden med studier og en liten tur til Kyoto. Det er faktisk en god stund siden jeg har vært i Kyoto nå, så de var koselig å dra dit og besøke Kiyomizudera igjen. Elsker det tempelet! Også er det så fin utsikt over Kyoto derifra.

Gate i Kyoto

tenk om norske bunader kunne hatt så fine farger og mønstere som dette da! Jeg liker bunader også, men japanske kimonoer har så utrolig mye mer variasjon og flotte farger!

Det var masse folk der denne dagen. Sikkert fordi det var sol og helt nydelig vær!

Digger hus som dette

Det begynner å bli vår her nå ja. Har sett masse fluer i det siste også.. Hadde jo nesten glemt at japansk sommer er full av mygg.. men jaja



Det er så koselig her! Og enda koseligere blir det når trærne begynner å blomstre!


tempel! synes norge kunne bygget flere stavkirker osv, så vi hadde hatt litt å vise frem vi også.


Og det er strengt tatt det jeg har gjort denne vårferien. Jeg må si jeg syntes det var litt urettferdig av skolen å legge alle tentamnene mine i uka rett etter vårferien da.. Til tross for at jeg har sittet hjemme og studert over halve ferien så er jeg langt fra godt forberedt til disse prøvene. Blir litt for mange fag på en gang.

Ingen kommentarer: