fredag 14. oktober 2011

mugg

Noe man garantert vil støte på i japan om sommeren er mugg. Leiligheten min er garantert full av det, men det eneste som er synelig er det på badet. Jeg har vasket det tusen ganger men de svarte flekkene kommer tilbake etter kort stund. Dusjforhenget har jeg bare kastet ut for det var jo helt svart nederst og holder seg bare rent i maks en dag før det er helt svart igjen!

Verst av alt er at futonen min også har mugnet! Den første uken jeg bodde her var jeg selvfølgelig dum og naiv og tenkte at jeg nok ikke trengte å henge futonen ut til lufting hver dag. Det må man visst. Så etter bare noen dager hadde den fått noen små sorte prikker på undersiden. Deretter hang jeg den ut til lufting hver eneste dag, men siden det ikke kommer noe solskinn ned på balkongen min så blir den vel ikke tørr nok, så det ble gravdis verre og verre. Etter å ha sprayet den ned med diverse greier som ikke hjalp noen ting, fant jeg til slutt et godt råd på internett. Eddik!

Så i går vasket jeg futonen min i eddik og jommen så ble flekkene nesten helt borte! Deretter vasket jeg like så godt ned badet med eddik også, så nå lukter det eddik overalt her :D

Ingen kommentarer: