mandag 10. oktober 2011

Nara

I går ble det en tur til Nara.
Jeg har så langt aldri vært i Nara før, så det var jo en flott opplevelse. Min speaking partner Naoko og hennes venninner tok oss med på guidet tur.



Her har vi gjengen + meg som ikke er med på noen av bildene siden jeg sto bak kamera.

Vi besøkte en rekke templer, og jeg husker selvfølgelig ikke navnet på alle men jeg husker at denne her hadde brent ned 5 ganger. Tror den het Nannenji.


Denne her hadde også brent ned 5 ganger. Av en eller annen grunn er jeg skikkelig glad i disse tårnene. Hvorfor har vi ikke slike i Norge? de er jo så fine


Her har vi gjengen en gang til!
Emil var nokså lett å få øye på i folkemengden ettersom har for det første er nesten to meter høy, og for det andre har en nokså iøyenfallende hårfrisyre.

Så begynte det som trolig var hovedaktiviteten. Nemlig å mate alle dådyrene som går rundt i gatene! Nara er jo helt dekket av dådyr, så hvorenn man gikk fikk man kjøpt riskaker man kunne mate dem med.


Jeg fikk også riskake!






Selv om jeg var nokså opptatt med å ta bilder, så fikk jeg matet noen søtinger jeg også.


Ikke alle ville ha riskake da..


Dådyrene hadde forkjørsrett til enhver tid.


bambi :D








De dukket opp overalt!



Og så dro vi til Toudaiji. Større bygning tror jeg ikke jeg har sett før. Bare se så små menneskene er i forhold.



Emil fikk visst trang for å kompansere litt. Pluttselig var han ikke høyest i japan mer..


Det sto en slik fyr på hver side, men pga den dumme fuglenettingen var det litt vanskelig å få tatt et ordentlig bilde av dem.


Toudaiji er berømt for å ha denne gigantiske buddhaen. Den ser selvfølgelig ikke så stor ut her ettersom den sitter på en gigantstol og har gigantiske blomster etc ved seg, men den var veldig stor.


Også fant vi det som må være verdens bratteste trapp! Det var selvfølgelig ikke lov å gå opp trappen da...

Alt i alt var det en veldig flott tur, så jeg skal vel komme meg tilbake dit en gang i fremtiden.



Solnedgang sett fra toget på vei hjem. Jeg liker utsikten i Japan selv om den også er nokså stygg til tider. Husene stor jo stablet rundt i kaos og alle bygningene er gjerne i helt forskjellig stil. Men likevel har det en viss sjarm.

2 kommentarer:

Panserlugg sa...

OMG jeg vil også mate dådyr!!! T_T mange fine bilder! :D

mamma sa...

Så mange fine bilder. Husker dådyrene p åMijajima eller hva det het. Nå ble jeg glad.