mandag 17. oktober 2011

Skoleliv

I går dro jeg til Kyoto og kjøpte meg et kamera!
Jeg har egentlig villet oppgradere speilreflekskameraet mitt, men det har jeg ikke råd til. Så i stedet bestemte jeg meg for å kjøpe et kompaktkamera ettersom jeg lenge har irritert meg over at jeg alltid må drasse rundt på det gedigne kameraet mitt som er så tungt. Så nå har jeg et lite fint et som ikke veier stort. Det var et skikkelig godt kjøp også. For det første var kameraet billigere her i Japan enn det det er i Norge, og i tillegg havnet vi helt tilfeldigvis i en butikk som solgte det enda billigere enn de andre kjedene jeg har sjekket! Så jeg er utrolig fornøyd, og for å feire har jeg tatt masse bilder på skolen i dag.


Her har vi dagens første bilde!
 Min klassekamerat som forbereder seg til timen. Er ikke klasserommene helt fantastisk fargerike?




CIE er mye koseligere. Her henger vi hele dagen lang og prater tull og ser på klokka til det blir kveld og vi må gå hjem.





Utenfor kantina har de prøvd å lysne litt opp med farger. Her er det stappfullt når det er lunsj, og da sitter det folk overalt på denne lille scenen eller hva det nå enn er.



Ettersom jeg hadde fått meg nytt kamera ble det litt posering til ære for det. Marissa klarte ikke helt å holde latteren tilbake, så det ble ikke så veldig sexy likevel. Men morsomt var det uansett, og jeg tipper det var nok av japanere som stirret på oss raringene.

Disse stirret heldigvis ikke, for de er like gale som oss utlendingene.

Gud a meg de er nusselige


Her har vi biblioteket.

Hvor vi studerer heftig...



...Eller sover, hvis man er japaner.


Jeg latet også som om jeg studerte, for i morgen har jeg muntlig tentamen, og den blir nok ingen dans på roser.


Men jeg er ikke den eneste som er missfornøyd


Så i morgen skal jeg inn til den skumle, strenge læreren som alle hater, og ha muntlig tentamen. Visstnok vil jeg bli bedt om å legge ut om det norske skolesystemet, det norske samfunnet, og/eller klimaendringer og forurensning... yey... Jeg tror jeg aldri har vært en så dårlig student som det jeg er nå. Men det skyldes ikke at jeg er dårlig til å studere. Det skyldes at vi har verdens kjipeste lærer og at japanere virkelig ikke vet hva pedagogiske evner er for noe. Enkelt og greit skal vi bare pugge hele læreboka utenat. Det er ikke snakk om å lage egne setninger her nei, man må si/skrive alt helt likt som det det står i boka, ellers blir det minuspoeng.


Jeg gleder meg noe sykt til denne uken er over!

1 kommentar:

mamma sa...

Det ser ut som det er godt og varmt ennå.