søndag 23. oktober 2011

Endelig helg!

I går dro jeg ivei for å møte Eddie, en jeg kjenner via jobben jeg hadde for KTV. Han er verdens morsomste person, og fy søren så godt det var å få prate fritt med en så morsom person hvor jeg ikke trengte å tenke meg om før jeg sa ting eller prøve å tolke hva han mener osv. Som dere sikkert skjønner har jeg nå kommet i en periode hvor japanerne går meg litt på nervene. Det er slitsomt i lengden å måtte forholde seg til de sosiale kodene her, så det var godt å få en pause fra det hele. I tillegg er jo alle japanerne på skolen rundt 19 år (som vil si 16 i Norge får jeg følelsen av...) , så det er jo en aldersforskjell å forholde seg til også.

Planen var egentlig å dra til Kurama, hvor det var en ildfestival, etter å ha spist middag, men det regnet noe aldeles skrekkelig! Det regnet så mye at vannet sprutet oppover fra undersiden, og vi vasset rundt i store dammer på vei til leiligheten til Steven, som også var med. Jeg skulle så gjerne ha filmet det syke regnet, men det var alt blitt mørkt så man ville ikke kunnet få sett noen ting uansett. Så vi endte opp med å ikke dra til Kurama, og det er jeg egentlig glad for. Vi hadde det fantastisk koselig, og jeg fikk høre fra de som hadde dratt ut at det regnet så mye at de egentlig bare sto og så på en masse paraplyer og ikke fikk oppleve så mye av ildfestivalen.



Så til tross for at jeg hadde pyntet meg for middagen, så endte jeg opp i Stevens joggebukser og med vått hår.
Så her står Steven og lager verdens nydeligste middag

Og mens han gjorde det satt Eddie og jeg og tullet med kameraet mitt og latet oss mens vi ventet på god mat som to bortskjemte småunger :D
Selv om Steven mente at det bare var "mat" og ikke noe spesielt så innbiller jeg meg at det var kinesisk mat. Helt nydelig var det iallefall!
I kveld skal jeg igjen møte de andre nordmennene fra klassen min på UiO, og det blir supert! Denne uken har jeg hatt tentamen, som har vært helt sykt vanskelig, så det er godt med en helg hvor jeg kan slappe av og feire litt!

2 kommentarer:

mamma sa...

he - he - har du litt hjemlengsel? neste uke skal jeg sende pakke igjen -vinterklær og litt sjokolade

Panserlugg sa...

hørtes ut som det regnet Bergen-style! Fint med en koselig middag da! Si fra hvis du ønsker deg noe fra Norge, tenkte å sende deg noe snart! :)