tirsdag 6. september 2011

Skolestart

og vips var skolen i gang!

Atter en gang blir jeg helt overveldet over hvor mye jeg har å gjøre. Ikke bare har jeg skole og lekser som må gjøres hver eneste dag, og en hau av ord som må pugges, jeg har jo også et sosialt liv slik at jeg ikke har tid til å gjøre noen av disse tingene!

I dag har jeg hatt min første japansktime for dette semesteret. Jeg havnet i nivå 6, som er nest høyest. Føler egentlig ikke at jeg kan være på et så høyt nivå, så mye feil jeg hele tida gjør! men men..
Etterpå hadde jeg keramikk, og det viser seg at jeg ikke har glemt alt jeg lærte i fjor likevel :D
Deretter var det jo selvfølgelig en god del henging i de store stolene på CIE (det er der det skjer), og så fulgte jeg og Take en jente til bussen som selvsagt gikk fra en bussholdeplass helt ufattelig langt borte, og så fikk jeg bli med Take hjem og spise middag. Jeg klarer ikke å komme over japanere og deres høflighet. Han unnskyldte seg sikkert fem ganger fordi maten han lagde var så "enkel". Aldri i livet om noen ville sagt slikt i Norge. Maten var jo kjempegod, og det er vel heller jeg som burde unnskyldt meg for å være middagsgjest så seint på kvelden ut av det blå. Men jeg unnskyldte meg ikke, for jeg er norsk!
Så kom enda en superhøflig japaner og så pratet vi litt til før det pluttselig var blitt seint. Heldigvis slapp jeg å gå hjem, men fikk heller sitte på scuteren til Take, noe jeg aldri har gjort før, så jeg var jo livredd hele turen. Veier i japan er jo dritskumle, for de er så mørke så man ser ingenting. Og i tillegg glemmer jeg fort at man kjører på den andre siden av veien, så jeg får dødsangst hver gang vi skal svinge eller det kommer en bil imot. Men jeg overlevde turen da, og det er jo bra.

Da jeg endelig kom hjem husket jeg at vi faktisk har lekser til i morra... Så de har jeg nå gjort i all hast, selv om det er seint på kvelden, for i morra blir dagen minst like travel som i dag! Jeg har planer fra 9 om morran og frem til midnatt, minst!! Tipper vi får lekser i morra også, og jeg aner ikke når jeg skal få gjort dem.

Fy søren som jeg elsker japan <3