mandag 5. september 2011

fysj og æsj!!!

Da jeg la meg i natt ante jeg fred og ingen fare og håpet på at jeg skulle få maaaange timer med søvn før første ordentlige skoledag. Den gang ei!
Jeg fikk ikke sove, og etter en stund bestemte jeg meg for å finne meg noe å drikke. Og hva tror dere vel ikke at jeg ser når jeg skrur på lyset? Joda, en kakerlakk som sitter og koser seg ved kjøleskapet mitt og later som om den ikke er noe å bry seg om!

Jeg har nå bodd med kakerlakker før jeg (i Beijing), men de var jo så små og enkle å kvitte seg med. Denne her var akkurat som kakerlakken fra filmen Wall-e, og helt sykt rask! Heldigvis falt den på ryggen og da fikk jeg satt en kopp over den.

Problemet var bare, hvordan i huleste man skal få drept en slik ting. Så rask som den var kunne jeg jo ikke bare løfte opp koppen og så slå til, da ville den vel løpe ivei og gjemme seg igjen og da ville jeg nok aldri få sove her mer noen gang! Så jeg lot den ligge under koppen over natten. Dere kan tro det ble mange timer søvn på meg ja.. Etter ca 3 timer sto jeg opp igjen, og iløpet av de tre timene hadde jo fantasien min fått den til å bli minst 10 ganger så stor, og når man har langt hår som kiler en på armene når man sover er det kanskje ikke rart man blir litt paranoid.

Til slutt ble løsningen å helle kokende vann på gulvet og dermed drepe den mens den var inni koppen, og det funket :D



Så her har vi djevelen! Den virket litt mindre etter den ble kokt, men den er nå fortsatt stor!

Det verste er at jeg aner ikke hvor den har kommet seg inn, eller hvor lenge den har vært her.. Kanskje er det mange flere gjemt et eller annet sted i det lille rommet mitt!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Godt å høre du skaffer deg mat helt på egen hånd! :)

Tore

Anonym sa...

Du kan jo spise den! Kakkerlakker er rare! Aner seriøst ikke hvor de kommer fra eller hvor de kommer seg inn. Magic power Gokiburi?

mamma sa...

:) Så fint at du er oppfinnsom! De bor i veggen så det kommer nok sikkert flere - og er rike på proteiner.