mandag 5. september 2011

På besøk hos Teranishi

I går dro jeg ivei for å besøke vertsfamilien jeg hadde i fjor. De er sånn en hyggelig gjeng! Det er så koselig å besøke dem, og maten okaasan(mor) lager er så god!
Jeg har ikke helt kommet igang med å ta så mye bilder ennå.. Så langt har vesken min vært full av søknadspapirer og alt mulig annet tull som tar opp plass, så jeg glemmer helt å ta med meg kamera.

Det var veldig hyggelig å ta bussen, som jeg tok hver eneste dag i fjor, bort til dem igjen. Jeg merker at jeg føler meg veldig hjemme her i Hirakata. Jeg vet hvor jeg skal gå, bygningene er kjent osv osv. Da jeg kom frem husket jeg en annen ting jeg virkelig har savnet med Japan. nemlig TV. I leiligheten min har jeg ikke TV, men da jeg bodde hos Teranishi i fjor var den alltid på nede i stua. Det er så mye rart på japansk TV, men det er veldig hyggelig å ha på i bakgrunnen. Nesten så jeg får lyst til å kjøpe meg en... men det er vel bare bortkastet.

Her har vi da familien min og jeg. Bildet er tatt fra av otoosan (far) med hans mobil. Jeg MÅ huske å ta med meg kameraet mitt fra nå av!

Jeg hadde laget noen armbånd som jeg ga bort til okaasan og søster. Men otoosan ville visst også ha det på, så her står vi og poserer med mine hjemmelaga armbånd.

Da jeg dro hjem fikk jeg med meg en hel pose med mat og godterier. Det er jo som å besøke julenissen! Gleder meg masse til jeg skal tilbake igjen!

p.s. jeg vil bare legge til at tyfonen som var her ikke var noe kraftig her hvor jeg bor. Vi merket ikke så mye til den, så alt går bra med meg

2 kommentarer:

mamma sa...

hei
Jeg kom på at jeg kunne lese bloggen din:) Så fint at du har det bra. Håper de likte fisken

Panserlugg sa...

aww, så koselig! :D gleder meg til flere bilder!