lørdag 3. september 2011

Åpningsseremoni og stormvarsel

I går var det åpningsseremoni på skolen, og ettersom jeg kun har vært hjemme og sovet de siste dagene bestemte jeg meg for å gå på den.


Bortsett fra et kor som sang veldig pent, så var den utrolig kjedelig, slik åpningsseremonier gjerne er. Men det var nå interessant å se at vi er så utrolig færre studenter her i år! Det hele er visstnok pga jordskjelvet som var..
I fjor var det 423 utvekslingsstudenter fra 39 forskjellige land, og dette er visst det tallet bruker å være. I år er det 305 studenter fra 32 land..
Man ser det også godt på postkassene i hovedbygget vårt. Mange postkasser står tomme uten navn, og min er flyttet mange rader bort fra der den var i fjor (de står alfabetisk).

Etter seremonien var det tid for velkomstlunsj. Man skjønte godt hvor dessertbordet var for der gikk det ikke an å komme frem, så jeg holdt meg ved den vanlige maten hvor det var pusterom istedet.





Her er to av japanerne som var på seminar house 4 der jeg bodde en liten stund. Det koselige med Seminar house er jo at man blir kjent med så mange av de andre studentene! Men jeg liker nå likevel best å bo for meg selv, da jeg ikke er så fan av å måtte dele rom. Dessuten er det sykt dyrt å bo der.



I dag har jeg endelig blitt frisk nok til å fungere ordentlig. Jeg fikk til slutt tak i noen skikkelige medisiner på apoteket, så jeg har vært passe neddopet og sovet nok for en hel uke! Så i dag hadde jeg tenkt til å endelig finne på noe gøy, men tror dere ikke Japan ville det annerledes?
I dag er det stormvarsel, og vi har fått beskjed om å holde oss inne hele dagen... Det har ikke vært noe ille så langt, så jeg lurte meg nå til å vaske klær og gå å handle litt likevel. Tror ikke stormen kommer før i kveld, for så langt er det bare lett bris og litt duskregn av og til.

Ingen kommentarer: