torsdag 8. september 2011

Tid for litt bilder..

Nå har jeg endelig fått tatt litt bilder!
På en måte føler jeg vel ofte at jeg har tatt bilde av alt sammen før, så jeg glemmer helt å ta frem kamera, men nå har jeg begynt å skjerpe meg litt.

I går ble en helt utrolig travel dag. Jeg møtte speaking partneren min, hadde tusenvis av timer på skolen, hang med folk på CIE og så dro jeg til Cafe Istanbul på kvelden og ble der alt for lenge.


Cafe Istanbul
Da jeg kom frem i går var jeg selvfølgelig for tidlig ute. Så jeg ble stående i rommet og se noe forfjamset ut da jeg kun så denne gjengen her med fremmede folk. Men nå er det nå slik her i Hirakata at hvis man er utlending så hører man til Gaidai og vips så fikk jeg nå sitte sammen med dem og vente på resten av min gjeng. Japanske jenter har en tendens til å skrike ut at jeg er kjempesøt når de ser meg, og denne gjengen var ikke noe unntak. Så iløpet av de 10 minuttene jeg satt der måtte jeg bli med på ca 10 gruppebilder til tross for at jeg ikke kjente en eneste en av dem. Derfor snek jeg med til å ta bilde av dem også etterpå!

Etter en stund kom nå min gjeng også, som var blitt redusert til oss tre.. Det er litt typisk japanere å rett og slett bare ikke møte opp uten å si ifra. Veldig merkelig egentlig, for de virker jo så utrolig ordentlige til enhver tid, men jeg har nå opplevd dette utrolig mange ganger her på skolen at folk rett og slett ikke møter opp. Men men, vi hadde det kult likevel!

Jeg synes cafeen er skikkelig koselig innvendig, og ettersom den ligger kun noen få minutter vekk fra Seminar House så er det nesten garantert at man treffer noen fra skolen her.
Planen i går var å dra hjem i 10-11-tiden slik at jeg kunne få meg litt søvn ettersom jeg hadde time fra kl 9 i dag, men den gang ei. Da jeg var på vei til å dra kom Jay og Seungmo, og jeg har jo ikke sett Seungmo på evigheter, så da måtte jeg bli litt til.Så det ble ikke mer enn 4 timer søvn på meg i natt, og det ser ikke ut til at jeg får tatt det igjen i dag heller for klokken er 23, og jeg skulle jo ha lagt meg for lengesiden siden jeg er så trøtt! men men


Ellers har jeg meldt meg opp til keramikk akkurat som i fjor.

 Det var mye mindre frustrerende denne gangen sammenlignet med i fjor, men samtidig tror jeg det kan bli litt kjedelig siden jeg jobber alt for fort. Læreren vi har her er utrolig hyggelig da. Han prater en herlig blanding av japansk og engelsk slik at man til slutt ikke klarer å høre hvilket språk han snakker på for det går bare i surr.


I år har jeg faktisk klart å lage to store boller også! Helt utrolig, for alt som ble større en en liten skål gikk i stykker for meg i fjor. Men det blir nok ikke mange slike, så jeg håper virkelig disse overlever hele prosessen de skal igjennom frem til de er ferdige.



og her har vi meg i CIE, verdens beste plass å være!
I dag hadde noen av vennene mine fra i fjor tatt turen hit, selv om de har ferie fremdeles ettersom det japanske skoleåret starter litt annerledes enn for oss andre.


Mika, Miina og Misa <3

Ellers har jeg nå vært i alle timene mine og kan konstantere at læreren min i skriftlig trolig er verdens kuleste lærer. Utrolig hyggelig og morsom er hun, og vi fikk streng beskjed om at hvis vi så henne full på byen måtte vi ikke finne på å kalle henne "lærer" for det ville være for flaut, og aller helst burde vi følge henne hjem også. Læreren vår i muntlig er ikke like kul, og alle ryktene jeg har hørt om henne sier at hun er kjip, teit og streng. Vi har fått haugevis av lekser allerede, og jeg aner ikke hvordan eller når jeg skal få gjort dem. Så langt har jeg overlevd på å gjøre litt i noen små pauser mellom alt det andre jeg skal, men det er ikke så lett å få konsentrert seg. Og jeg har jo ikke engang begynt på å pugge alle ordene og tegnene som det blir prøve i neste uke. tre ganger i uken kommer jeg til å ha prøver, gud a meg som jeg gleder meg til det da dere..

og det var det for i dag

Ingen kommentarer: