lørdag 10. september 2011

bursdagsfeiring

I dag er det lørdag, og alt jeg har gjort hele dagen er å studere. Men det var nå sannelig på tide også, for jeg har ikke hatt tid til studier i det hele tatt ellers i uka.


I går var jeg blitt invitert med på bursdagsfeiring. Vi dro for å spise yakiniku (koreansk BBQ hvor man griller kjøttet på bordet) på Chifaja i Hirakata. Jeg elsker yakiniku, for det er jo bare verdens beste mat! Aldri i livet om jeg skal bli vegetarianer når det er så mye godt kjøtt som det finnes her i japan!

Vi var vel ca 20 folk, så det ble bra med leven!

litt flammer ble det også. Det er kanskje ikke så rart at det ikke er lov med slike restauranter som dette i Norge, for det er nok veldig brannfarlig, men fy søren så godt det er!

Jeg var ikke den eneste som satte pris på godt marinert kjøtt. Vanligvis er kjøttet kuttet i tynne skiver, men denne her fikk vi servert i en stor klump. Jeg aner ikke hva det var vi hadde bestilt her, men kjøtt var det iallefall.

Etter vi hadde spist oss gode og mette skulle vi ivei til karaoke. Men ettersom vi var ca 30 folk, og det allerede var en annen gruppe på 20 stykker forran oss i kø, ble det til at vi heller dro til en park og slappet av der frem til kl 23 for da kunne vi få plass på karaoken og være der resten av natta om vi ville. Jeg digger at japan har slike tilbud som det her!
Da vi satt i parken ble foten min angrepet av sukkermaur.. Dette merket jeg selvfølgelig ikke før hele foten min var dekket av dem..nam

Men som sagt, ble det så tid for karaoke! Dessverre hadde en del av gjengen falt av underveis så vi var bare 20 stykker som faktisk dro.




Det å sykle her i Japan er jeg ikke så veldig glad i. På veien ned til Hirakata er det stort sett ikke noe fortau, og bilene kjører jo kjempefort. Hjelm finnes ikke her også er det lyktestolper og små gjerder overalt! Har syklet inn i de små gjerdene tre ganger alt, så det blir spennende å se hvor lenge sykkelen til Wictoria overlever. Jeg overlevde iallefall turen denne gangen.

Og så over til noe helt annet. Alle japanerne driver heletida og forteller meg at hvis man først har sett en kakerlakk hjemme så er det garantert 10 stykker der egentlig. Men i går till jeg høre fra hun som bodde her i måneden før meg at hun hadde måttet drepe 9 kakerlakken den første natta her, så det betyr jo at alle 10 er døde :D Ikke har jeg sett noen fler her heller siden den gangen. Så jeg håper virkelig at det faktisk ikke er flere her! Jeg har satt ut litt gift til dem da, så hvis de kommer så spiser de sikkert det.

Da jeg fortalte en venn av meg på skolen om kakerlakken så viste han meg denne videoen fra Kyobashi i Osaka. Jeg håper virkelig ikke at det er så mange kakerlakker nedi alle kumlokk her i japan. Isåfall synes jeg utrolig synd på de som må jobbe nedi der!

Ingen kommentarer: