mandag 19. september 2011

ノルウェー会

Dagene går så fort her!
Jeg har ikke fått oppdatert noen ting på en stund nå ettersom dagene bare flyr av sted.

Denne helgen var det samling i Osaka av folk fra norge og japanere som har studert i norge. Vi var akkurat samme gjengen som dro på hytta til bjørne for to år siden, pluss en til. Utrolig koselig! Vi dro på et eller annet steakhouse i Osaka, og det var skikkelig digg å spise hamburger igjen.


Her sitter vi og venter på resten av følget.



De fleste her har jeg ikke sett på en lang stund nå, så vi hadde masse å prate om. Her sitter vi alle(mest meg) og er misunnelige fordi Bjørne har nytt og fint kamera, akkurat et slikt jeg har lyst på!


Kameraet hans tok jo mye morsommere bilder enn mitt, er det rart jeg blir misunnelig eller?


Deretter var det såklart tid for karaoke. Vi må jo få oss karaoke i Norge også! Det er jo den perfekte tingen å gjøre når man er en stor gruppe som ikke helt vet hva man skal ta seg til.


Som alltid tok Takaaki helt av med noen sinnsykt raske sanger som jeg aldri i livet ville klart å følge med på selv om de hadde vært på norsk. ALt i alt var det en fantastisk dag!

Dagen etter ble det en tur til Kyoto for å shoppe litt. Så langt har jeg ikke kjøpt noen klær her siden jeg prøver å spare penger, men det er jo begrenset hvor mye som får plass i en koffert, så klesvalget har vært nokså begrenset. I japan har de selvfølgelig helt sykt masse søte klær, og jeg hadde lyst på alt. Problemet er jo bare at hvis jeg kjøper et rosa blondeskjørt som en dukke kunne hatt på seg, så har jeg jo ingen andre ting som matcher.. Og vips ble det til at vi gikk der i mange timer før jeg endelig fant en butikk som ikke bare solgte sukkersøte ting.


Ettersom jeg er norsk så har jeg alltid en slags forventning om at det skal være kaldt når det er sånt vær som det her. Men i japan er det akkurat like varmt uansett om det regner eller er sol..




Jeg digger utsikten fra denne broen her.Dessverre blir den aldri like fin når jeg tar bilde av den, men i virkeligheten er det så utrolig fint her!


Å dra til Kyoto på en søndag var kanskje ikke så veeeldig smart egentlig, for da er det kø overalt.


Random sitteplass


Frode kjøpte japansk crepe! Jeg synes de er best i hele verden! Kanskje bedre enn kake?


Ellers kommer denne uka til å bli brukt på studier tror jeg. Jeg har klart å krangle med læreren min, og har vært en skikkelig kjip og vanskelig elev. Vi gjør nemlig noen skikkelig teite diksjonsoppgaver på de ukentlige prøvene, som jeg aldri klarer rett og slett fordi jeg ikke klarer å skrive fort nok. Så selv om jeg forstår alt som blir sagt får jeg det jo ikke til.. Dette er laaaange setninger som blir sagt i kjapt tempo, og ikke engang japanere ser ut til å få det til. Så etter litt diskusjon med læreren ser det ut til at hun kanskje har gitt opp og at jeg får viljen min! Så da må jeg jo studere ekstra hardt nå for å bevise at jeg egentlig er dritflink, og at det bare var de dumme diksjonsoppgavene som ga meg så dårlig score på forrige prøve!

2 kommentarer:

mamma sa...

Så fint at du ikke bare sitter på hybelen din og kjeder deg :)

Panserlugg sa...

omg, jeg vil smake japansk crepe!! Så sykt god ut da :D