fredag 23. september 2011

Fri, fri, fri!

Denne uken har vi hatt fri på mandag OG fredag! Bedre kan det jo nesten ikke bli.

I går var en av de dagene hvor jeg bare hang på skolen hele dagen selv om jeg var ferdig med alle timene mine. Jeg elsker å bare sitte der og prate med alle sammen, og ta bilder av folk da. Ikke alle er like vant til at jeg tar så mange bilder ennå, men det skal de nok snart bli!

Noen ganger lar jeg andre folk få ta bilde av meg også da.


Her chiller vi i kantina.


Vi hadde en flott liten samtale med japanerne om hvordan man kunne få oversatt lyden bow-chicka-wow-wow til japansk. Det var litt av en jobb å skulle forklare lyden i seg selv, men nokså morsomt også da. Så dere skjønner nok at jeg lærer masse veldig nyttige ord her.


Så brukte vi vel en times tid på å mobbe disse gutta som til enhver tid er sammen uansett hvor man møter dem. Men til tross for at de akker og bærer seg hver gang vi kaller dem for kjærestepar så var det ikke så vanskelig å få dem til å posere slik som dette. Lettlurte ganger tusen.



Da kantina ble for kjedelig dro vi ut og sang litt midt i skolegården. Det var vel strengt tatt Grace som sang da, og vi andre som sto og kniste for oss selv. Min speaking partner som dere ser til høyre der gjorde så godt hun kunne for å ikke virke flau, men som man kan se på avstanden hun holder til resten av apegjengen så lyktes hun vel ikke helt.


Etter operaforestillingen i skolegården var det tid for ordentlig karaoke! Jeg tror jeg ble der i ca 6 timer eller noe. Kom meg iallefall ikke hjem før klokka var over 2 om natta.


Rommene har jo helt nydelig farge på veggene da... superflott. Minner litt om lekerommene på ikea kanskje?


Og selv jeg sang littegrann med kråkestemmen min!

Så fikk jeg sitte på scooter hjem igjen, og det var passelig kaldt når man har så luftige klær. Trodde et øyeblikk at genseren min måtte ha blåst bort! Kan ikke forstå de japanske jentene som kjører rundt i kjole og hva det nå enn er av tynne klesplagg. De må da fryse ihjel! Nå er det selvfølgelig ikke så veldig kaldt her da, men jeg har blitt så vant til at det skal være over 30 grader så nå fryser jeg når det blir lavere enn 28C.


Da jeg kom hjem satt det en kakerlakk ved senga mi og venta på meg.. Han hadde nok håpet på å få sove sammen med meg, men jeg sprayet han ihjel istedet.



Det er også sykt mye mygg her for tiden. De første ukene når jeg ble stykket så klødde det ikke noe særlig, så enten har det kommet en annen type mygg nå eller så har jeg blitt litt mer følsom for nå klør det noe helt grasalt! Og ikke vil det slutte å klø heller. Det kommer masse mygg inn på rommet mitt hver gang jeg åpner dørene. Jeg tror de står på lur og bare venter på å få komme seg inn. Vi får se om jeg ikke blir spist opp av alle disse insektene en dag..

1 kommentar:

Patrick sa...

Etter all insektklagingen din tror jeg jeg blir i SH3 neste semester også. :p

Og jeg elsker fargene i rommene på Ring. :D