tirsdag 30. august 2011

De første dagene

Tilbake til første dagen i Japan:

Som sagt var det Frodes bursdag så vi dro ivei for å feire den på en izakaya i Osaka.


izakaya er japanske drikkesteder hvor man også får masse masse god mat. Det består somregel av mange småretter, og vi bestilte en hel del!


Nam nam! Det var så mye godt å få!

Det var utrolig deilig med god japansk mat etter å kun ha spist flymat...



Her har vi bursdagsbarnet som litt flau gjemmer tegningen han fikk av Takaaki. En meget realistisk tegning av Frode med slips.


og så ble det klart for karaoke!


Takaaki fikk det gøy med å oversette deler av sanger underveis mens han sang
"hvis du bare spiser FISK FISK FISK"




og så tok kvelden litt av og ble sånn her...

Pga jetlag og det hele ble det sengetid i 10-tiden men vi fikk nå festet bra frem til det.

De siste dagene nå har jeg tilbrakt på Seminar House 4. Koselig sted og jeg har blitt kjent med en del folk allerede. Desverre har jeg selvfølgelig klart å bli syk.. og som om ikke det var nok bestemte kroppen min seg for at den aldri mer skulle være trøtt igjen, slik at jeg ikke fikk noe søvn! til slutt var jeg så sliten (men fremdeles ikke trøtt) at jeg bare satt der og skalv. og til slutt skremte jeg en kar ved å gråte ukontrolert hver gang jeg prøvde å si noe, men jaja, det satte sikkert inntrykk så han glemmer nok aldri meg nei :D

I dag har jeg flyttet inn i den gamle leiligheten til Wictoria. Og det er skikkelig digg! Det er ikke så gøy å dele et bittelite rom med to andre folk når man er syk, så det er fint å få sove alene igjen (hvis jeg får sove da...)


sånn her ser leiligheten ut. badet og "kjøkkenet" er ikke synlig på bildet, men det er ikke så interessant å se.
Jeg kjøpte rosa seng da, for det må man ha!

Så nå bor jeg bare 2 minutter fra skolen til fots og det er flott. Så får vi bare håpe jeg ikke dør av utmattelse og halsbetennelse innen skolen starter da.

2 kommentarer:

Panserlugg sa...

jeg vil se tegningen :D

fint at du har fått flytta! Håper du får sove igjen snart... :(

Anonym sa...

Åååh, det var lol å se leiligheta mi igjen! Savner den! For den er kos! Gleder meg masse til å komme på besøk!
Er så stressa i dag jeg, da at jeg har lyst å sette meg ned å gråte. Alt er bare så stressende og ting som man ikke får gjort og uff :(