søndag 28. august 2011

Japan - igjen!

Nå er jeg altså tilbake i japan, og her skal jeg bli de neste 10 månedene.

Flyturen gikk helt greit, og som forventet fikk jeg ikke sove stort. Da jeg kom frem var det egentlig meningen at jeg skulle bli med en buss som skolen sender for å hente elevene når de kommer, men ettersom den nettopp hadde dratt og den neste ikke gikk før tre og en halv time senere fant jeg ut at jeg hadde brukt nok tid på å sitte stille den dagen, så jeg ble med Frode inn til sentrum og dillet rundt der istedet. Samme kveld skulle Frode feire bursdag, og det ble en vellykket fest. Tror kanskje jeg får skrive mer om den senere når jeg har min egen data hvor jeg kan laste opp bilder.
Jeg tror det er en fin ting å dra på fest første dagen man kommer frem med jetlat og det hele, for da MÅ man holde seg våken og vips blir døgnrytmen straks mye bedre.


Det som overrasker meg veldig denne gangen er at jeg ikke har følt meg noe spent eller nervøs etter jeg kom hit.. det er som om jeg bare har dratt til en annen by i norge. Jeg tror Japan, spesielt Kansai, har blitt som mitt andre hjem nå, for det føles så naturlig å være her. Det er enkelt å komme seg rundt, luktene er kjente, og alt er egentlig veldig greit.

2 kommentarer:

クリオ sa...

Du "diltet rundt" i byen med Frode? Og en 23kilo tung koffert? xD; er ikke det litt fuben?

Jeg er uans dritnervøs og har sjukt reisefeber, det har jeg ikke hatt på mange år...

Tone sa...

Optimistisk bloggnavn du har, da, Miina. Satser på du bare vil hjem for å ta meg på puppene.