fredag 10. oktober 2008

UtlendingMiina

Som utlending merker jeg at man automatisk er i en slags bås med alle andre utlendinger. Treffer jeg en annen ikke-asiater hender det ofte at de stopper meg og sier hei. Dette er hovedsakelig guttene da. Jentene har en tendens til å bare stirre til de nesten får øyekontakt og så gå rett forbi XD

Noen ganger kan dette bli en smule rart. Slik som i dag hvor jeg ble huket tak i av en fyr fra Nigeria som så spurte om vi kunne dra ut og spise sammen en dag, og også om han kunne få nummeret mitt. ehe... Jeg vet nå at noen folkeslag er litt mer frempå enn andre, så det er ikke alltid like lett å tolke om man faktisk blir lagt ann på eller om personen bare er veldig sosial av seg.
Uansett fant jeg ut at det var like så greit å si at jeg ikke hadde med meg mobilen min, og dermed heller ikke kunne gi han nummeret mitt (kinesiske nummere er laaaange så jeg kan det ikke utenat).

Man blir også kjent igjen overalt føler jeg. På en måte utrolig ekkelt, og på en måte bra.
Jeg har blitt utrolig hekta på disse fantastiske grillspidene som rett og slett bare er nam!

Jeg får kjøpt dem av en fyr som står ute om kvelden og vifter på en rar grill så røyken står til alle kanter. Han kjenner meg igjen og husker at jeg ikke skal ha dem sterke, noe som er fantastisk flott fordi jeg skjønner ingenting av hva han sier, og ikke helt vet hvordan jeg skal si det selv heller.
Fyren på en annen liten restaurant kjenner meg også igjen og vinker til meg hver gang jeg går forbi.


Ellers hadde vi en flott episode på skolen i dag hvor ordene "fall in love"(som jeg egentlig også tror var feil) og "make love" ble mikset om. Mildt sagt ble det nokså hysterisk da Miki spurte om to av guttene i klassen var så mye sammen fordi de "make love".

2 kommentarer:

Panserlugg sa...

haha jeg lo høyt av det siste avsnittet! xD;

mamma sa...

lurer på hva morsomt du sier på kinesisk - uten at du vet det :))