lørdag 11. oktober 2008

Ordbok <3

I dag gikk jeg ivei for å kjøpe en elektronisk ordbok.


Jeg fikk med meg min kinesiske venninne Anna slik at jeg var sikker på å få det jeg ville ha.
Den jeg endte opp med er utrolig fin. Den har alt den skulle ha, og mere til. Så nå kan jeg slå opp ord fra engelsk til kinesisk, kinesisk til engelsk, øve på å skrive tegn, gjøre oppgaver innen gramatikk, høre ord og setninger bli sagt osv osv osv.



Den har også noen ekstra ting som jeg i Norge ville syntes var veldig overflødig, men her er det helt utrolig flott. Slik som et t-banekart! :D Og andre kart også for den saks skyld.

Den har også ordbøker fra kinesisk til japansk, tysk, fransk og koreansk (virker som den også kan søke opp noe russisk også). Kommer nok ikke til å bruke de da, men det er jo gøy at det er der. Egne ordbøker innenfor mat og drikke, trafikk osv.

Mildt sagt så elsker jeg den <3


Ellers har vi her et bilde av min utrolig søte riskoker, som jeg også elsker.

Den lager god ris og er akkurat passe stor. Selv om jeg har i minimumsmengden med ris i den så er det nok til frokost til dagen etter. Kjempeflott <3


Heimelaga mat.
Selv om jeg lager mat selv her blir det nå ikke som i Norge. Ingrediensene er en smule annerledes her, men det er nå gøy å få prøvd seg litt frem da.

2 kommentarer:

Panserlugg sa...

wow, fancy! :D

Anonym sa...

Ser awesome ut!