tirsdag 14. oktober 2008

运动会

Så i dag var det en slags sportsdag eller noe.


Jeg fikk nå aldri sett noe sport, og jeg skjønte ikke helt om/når det skulle komme heller.
Vi møtte nå opp utenfor skolen kl halv 8 om morran, ble tildelt flagg og så skulle vi ut og gå en liten mars XD
Det hele var VELDIG forseggjort.. Kineserne sto fint og pent på rekke, mens oss utenlandsstudenter sto i en klynge. En litt fortvilet dame løp frem og tilbake og skrek "6 i bredden!!" og rettet på oss tusen ganger, men vi skle nå ut til en slags klump igjen etter få minutter.

Kineserne..

..Og utlendingene

Det kom MASSE folk. Og dette var ikke engang alle!
Det var kun EN fra hver nationalitet i hver klasse som trengte å møte opp.
Noen møtte opp i sine nationaldrakter også, men det var ytterst få.


Meg med flagg.

Så gikk vi nå en runde, sto oppstilt, hørte på en tale. og så forsvant folk igjen. Jeg så ingenting til noe sport XD
men kanskje det var senere på dagen. Hvem vet.



Ellers er skolen nokså vanskelig. Det er MANGE nye tegn å lære, og de må læres før timen begynner ellers blir det vanskelig å følge med.
Spesielt i timene til Lee. Han snakker noe slurvete, veldig fort, og kan visst ikke engelsk, noe som blir litt irriterende når man ikke forstår hva han sier og han gir en ny forklaring på kinesisk som man heller ikke forstår.


Og her har vi grunnen til at en elektronisk ordbok er et must!
Jeg kan iallefall ikke alle disse tegnene^^; Og det gjorde ikke de andre i klassen min heller. Så en hurtig ordbok som ikke trenger 2 minutter for å slå opp et ord er veldig veldig veldig lurt å ha.

2 kommentarer:

mamma sa...

artig - må se godt etter for å forstå at det er utlendinger, bortsett fra deg og et par andre der :))

Anonym sa...

Jeg vil å ha elektronisk ordbokdings som ser fancy ut.. hehe:P vet ikke hva jeg skal med den, men alikevel.. den så søøt ut, slik som deg! Savner deg... jeg venter fortsatt på postkort.. :P haha.. cathklemmepåmiina!