fredag 17. oktober 2008

Mat og sang.

I går fant Miki, Erika, Caitie og jeg ut at vi skulle lage middag sammen. Hovdsakelig var det vi fire som skulle spise sammen, men det tok ikke lang tid før gutta kom og ville ha de også. Japanerne har en tendens til å lage et lass med mat, så det var nå ikke noe problem :)



Jeg merker at i akkurat denne gjengen her er drikkepresset helt motsatt av hva jeg er vant med i Norge (ja, vi drakk på en torsdag). Her er det jentene som drikker ivei og tvinger guttene til å drikke med.

Som man kan se er de noe skeptiske over det vi tvinger i dem.

Til gjengjeld fikk vi så igjen med stein-saks-papir-leker hvor taperen måtte spise masse wasabi.

og gutten tapte jammen meg aldri heller!

Deretter ble gutta dratt med ut på karaoke.



Her merket jeg igjen at sangvalget var litt motsatt av hva det ville vært i Norge. Vi jentene slo til med glade og morsomme sanger, mens gutta holdt seg til power-ballader og mer triste kjærlighetssanger.
Men en ting skal de nå ha, og det er at disse gutta kan å synge!
Det ble faktisk en skuffelse å høre de samme sangene etterpå, ettersom de sang dem mye bedre enn slik de egentlig er.

Jeg vet egentlig ikke helt hvor utbredt karaoke er i Kina. Men det er nå iallefall veldig populært i Korea og Japan. Denne karaokebaren hørte til en koreansk restaurant som er utenfor campus. Visstnok går disse gutta ut og synger relativt ofte, så der har vi vel forklaringen på sangstemmene.

Så det var nå en morsom torsdagskveld, og jeg blir helt klart med om vi skal dra igjen :)

Ingen kommentarer: