tirsdag 21. oktober 2008

Forskjeller mellom folkeslag

Først og fremst må jeg nesten vise hva jeg hadde til lunsj i dag.


Dette var da søtpoteter med sukker på, som var smeltet slik at det hele ble helt karamelisert. Godt, men kanskje ikke helt passende til lunsj.
Vi hadde nå også noen andre ting, men det var ikke like interessant :p

I menyen på denne restauranten har vi også funnet noe annet rart noe..

Jepp, de selger hundekjøtt på en av restaurantene her på skolen^^;;
En i klassen min hadde smakt det og sa det var utrolig godt, så kanskje jeg skal teste det ut en gang jeg også. Vi får se.


Jeg har også kjøpt meg denne:

Og jeg må si at jeg ELSKER alt det søte og pene som de har her. Dette er en hårstrikk med en blomst laget i noe jeg tror er pleksiglass. Den har små "diamanter" på seg og er utrolig fin. De har masse slikt her, og jeg har en liten følelse av at jeg kommer til å kjøpe en del ^^;;


Og her kommer noe som virkelig overrasket oss da vi dro innom en tilfeldig bar på naboskolen.

Det står: "If you lose your heart I'll find you. If you're paranoid, I'm behind you."
Vi lo utrolig godt av dette! Det var bare altfor random XD
Desverre ødela lyset veldig mye for bildet. For ja, dette var skrevet på et bilde. Og bilde var nå fint det, og det ga uttrykk for at det kanskje egentlig skulle stå noe romantisk på det. Men man kan nå aldri vite om dette var skrevet slik med vilje, eller om det bare er en stor feil, som isåfall er utrolig gøy :D




Ellers begynner jeg å merke forskjellene mellom de forskjellige folkeslagene som er her.
Og da spesielt koreanerne, ettersom det kryr av dem her og de har så og si sitt eget miljø her på skolen. Jeg må nok desverre si at jeg missliker dem sterkt. Jeg har jo møtt noen koreanere her som jeg virkelig liker også, men likheten mellom alle disse er at de har enten reist veldig mye eller bodd utenlandet en eller annen gang.
De koreanerne her som kun har vært i Korea, og nå på denne skolen (som er stappfull av andre koreanere) er rett og slett ufyselige folk..
De er ekstremt bråkete, viser lite hensyn til de rundt seg, og oppfører seg som fjortisser hele gjengen.
Jeg må nå si det er nokså sykt hvor utrolig stor forskjellen er mellom de som har bodd utenlands før (om så bare i en liten periode) og de som ikke har det. For de jeg har blitt kjent med som f.eks kan godt engelsk, eller et annet språk i tillegg, er ufattelig hyggelige og bra folk.


De fleste andre som jeg er med her (folk fra Japan, Amerika og Canada) er veldig hyggelige. Russerne vet jeg ikke helt med ennå ettersom jeg så langt har møtt nokså forskjellig typer folk fra Russland, men så langt virker de ikke særlig sosiale mot andre enn sine egene..

Kineserne er det heller ikke så godt å si noe om siden jeg ikke har blitt ordentlig kjent med så mange ennå. De engelsktalende kineserne har både vært veldig hyggelige, mens andre har vært litt vel hysteriske over å få møte en hvit person..
Her om dagen hadde Jesse fått meg med på "The English Corner" som var et klasserom FULT av kinesere (og vi som trodde det skulle være noen andre utlendinger der T_T) som kastet seg over oss i det vi kom inn XD haha.
Her snakket de engelsk og lekte forskjellige språkleker. Så etter at hysteriet over "de hvite" hadde lagt seg var det egentlig veldig gøy. Her merket vi nå forøvrig at de tydeligvis ikke har lært å være særlig kreative på barneskolen slik som vi gjør i Norge. Vi hadde noen leker hvor man skulle starte på en historie og så skulle den neste fortsette osv osv. Det ble noen utrolig kjedelige historier som var helt prikk like.. (en gutt møtte en jente som ikke ville ha han.. null detaljer, kun harde fakta XD )
Vi kom også i snakk med en fyr fra Amerika som jobber som engelsklærer her. Han fortalte at studentene hans (som studere for å jobbe med internasjonal handel) var veldig imot det å møte nye folk. Kanskje ikke det beste yrket å velge da... O.o;
Han hadde prøvd å invitere dem på fest en gang, men da de hørte at det skulle være noen andre fra andre klasser der også ville de ikke komme.

Det er masse masse mer jeg har lagt merke til med de forskjellige folka her også, men dette får vel holde for i dag :p

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hm, jeg har liksom alltid innbilt meg at folk må være litt glad i forskjellige kulturer for å gå på et internasjonalt universitet, så jeg skjønner meg ikke på de koreanerne du beskriver. Jeg merker jeg har sykt lyst til å studere i utlandet selv etter å ha fulgt med på bloggen din, selv om det er en stund til det blir aktuelt nå som jeg først har begynt på noe. :3

Masse søte ting, do bring home! :D
Bare noen måneder til januar nå, hurra. Noe spesielt du savner fra Norge i forhold til mat og sånt?

Anonym sa...

:o De potetene så skikkelig rare ut. Så godt ut da.

Savner deg! Kom deg hjem snart. ^^

Anonym sa...

Det er ganske interessangt å oppleve folk på denne måten og se hvordan de forskjellige oppfører seg, man lærer utrolig mye av de, men jeg skjønner meg på de som drar til utlandet for å studere og så gidder de ikke å bli kjente med noen. :/ vitsen blir liksom litt borte.

haw, overload med søte ting. vi har snakket litt om i klassen hvordan vis skal klare oss i japan et halvt år uten å shoppe et tonn med søte duppeditter. xD