torsdag 2. oktober 2008

西单

I dag dro vi til 西单 (xidan) for å shoppe.
Jeg trodde nå jeg ikke kom til å få kjøpt så mye, ettersom at alle de andre gangene jeg har gått med disse folka for å shoppe har de bestemt seg for å dra videre før jeg har rukket å se meg om engang. Men denne gangen ble det heldigvis annerledes :)
Jeg tror faktisk jeg aldri har handlet så mye på en gang før.
Til slutt ble det så mange små poser at jeg kjøpte denne gigantiske plastbaggen så jeg kunne få alt med meg.


Jeg klarte også å rote meg vekk fra de andre, og det var nå det smarteste jeg kunne ha gjort. Fikk dermed snakket litt med betjeningen på egen hånd, og sett på alt i ro og fred

Jeg kjøpte i alt 7 gensere/kjoler/jakker, hva det nå enn var.




Ja, jeg har kjøpt genser med engrish på! XD men den var veldig fin ellers, og så lenge jeg er her kommer ingen til å merke det.
Jeg merker nå at alt ble veldig grått XD kun EN grønn genser, og resten går fra hvit mot sort. Men jeg liker det :)

Jeg prøvde å finne noen skjørt og bukser også, men her er visstnok alle supertynne uten rumpe så ingenting passet. Jeg våget meg heller ikke ned i skoavdelingen ettersom at alle størrelsene som var stilt ut der var størrelse superliten. Men det går nok an å spørre etter større om jeg virkelig vil ha :)

Det skjedde forøvrig noe veldig skummelt også. Etter noen timers vandring rundt i butikken begynte jeg å lure på hvorfor ingen av de andre hadde prøvd å få tak i meg. Så jeg prøvde å ringe selv, men telefonen min var blitt helt rar. Det sto at den ringte, men ingenting skjedde.. Så der var jeg, helt alene i et gigantisk kjøpesenter, på et gigantisk sted, med null avtale om å møte de andre noe sted etterpå...
Etter å ha prøvd å slå den av uten større hell flere ganger, og hatt en smule panikk fikk jeg den nå heldigvis til å funke igjen. Da hadde jeg blitt ringt flere ganger og fått mange meldinger om at de andre ventet på meg på KFC. som det tydeligvis var fler enn en av XD
jeg fant dem nå heldigvis til slutt, men jeg lurer virkelig på hva jeg skulle ha gjort om mobilen hadde streika helt. Jeg visste jo at de ventet på meg, så jeg kunne jo ikke bare gått, men det ville vært umulig å finne dem uten mobil også...




Bortsett fra dette må jeg si at det her må være den trangeste gangen/døren i hele verden (iallefall som jeg har sett)

Den kan maks ha vært en halv meter og jeg gikk nå sidelengs inn.

4 kommentarer:

Panserlugg sa...

fine klær! :D så bra du fikk shoppet alene da, jeg liker også det best for da slipper man å ta hensyn til alle de andre :p

Anna sa...

Fine klær!
Og ja, den gangen og døra var liten! Gå sidelengs? :D

Anonym sa...

Kjempe fine klær! Hadde sikkert ikke funnet meg topper en gang jeg :D

Unknown sa...

Åh, jeg vil også handle klær i Kina! Angrer sånn på at jeg ikke kjøpte mer klær i Japan. Neste gang skal jeg faen meg pakke med meg mindre klær fra Norge.