mandag 15. september 2008

Wangfujing

I dag ble jeg med romkameraten min og Yuna til Wangfujing. Der skulle vi møte en japansk fyr de kjente, og vi skulle spise "spesiell" is.

Vi dro inn på et senter der som var velig fancy. En av grunnen til at jeg kan vite at dette var et sted av høy klasse var det faktum at det ikke stinket urin fra doene XD
De hadde også en fansy greie i taket slik at det "regnet" vann. Motsatte av en fontene på en måte.


Her er Yuna og Hide. Isen var en smule rar (og derfor også dyr). Det var ganske enkelt oppskrapt is (av vann altså), som så hadde et lag med saus og bær/hva-det-nå-enn-var oppå seg. Dette skulle man så mikse sammen til noe som så kunne spises.

Her ser man kiwi (den bakerste). Den andre var veldig rar. Visstnok noe bønner og noe riskuler.

Miksing av mangois


Og så et nokså dårlig forsøk på å få meg med på noen bilder. Dette endte dermed med at romkameraten min (som satt ved siden av meg) hoppet vekk som et lyn da kameraet kom frem, noe som førte til det noe sære uttrykket mitt.


Senere kom også to venner av Hide. Han ene var en smule rar, og det første han sa til meg var "my girlfriend cheated on me", og så lo alle, og jeg lo noe anstrengt med. Er ikke alltid så lett å forstå hva som skjer rundt seg her.

Det var av han jeg også fikk høre uttrykket TIC. Dette sa han etter å ha påpekt at jeg hostet så mye. TIC sto ganske enkelt for "This is China". så det sier vel en del...

Det blir enormt med språkforvirring av og til her, og spesielt i tilfeller som i dag. Jeg og romkameraten min snakker engelsk, hun snakker koreansk med Yuna, og de begge snakker kinesisk med japanerne, som snakker japansk med hverandre. Jeg snakket japansk med japanerne, men de var nok litt språkforvirret selv så det dukket opp mye kinesisk og engelsk oppi svarene jeg fikk. Noenganger ble de også stående å tenke i en evighet, og prøvde å si det på kinesisk eller engelsk, før jeg så måtte minne dem på at de godt kunne si det på japansk ^^;;



Videre har jeg tatt bilde av det "flotte" vaskerommet her. Det er nokså lite, men speil gir jo en viss effekt..



Ikke akkurat den mest moderne vaskemaskinen. Men den er nå iallefall enkel. NULL knapper. Man bare slenger oppi klærne, slenger oppi såpen, lukker igjen og legger en chip der det står den skal ligge. Så starter den og gjør alt av seg selv deretter.
Det blir også en del vasking for hånd her ettersom det ikke går ann med skånsom vasking på denne maskinen. Pluss det faktum at det koster penger å vaske klær, så man bruker kun vaskemaskinen når det har samlet seg opp et gigantisk lass.

4 kommentarer:

Panserlugg sa...

uææ, rar is.

huff, håper hostingen gir seg. Er ikke så bra med så mye røyk og forurensing :(

du har fått LANGT hår! du hadde jo kortere enn meg en periode. :( ditt må vokse dobbelt så fort eller noe, misunnelig! D:

Anonym sa...

Kjempe fint bilde av deg!

Hvordan er det med været der? Er det sykt varmt eller? Blir det noen turer på stranden eller er det høst der også?

Isen så rar ut. ^^

mamma sa...

Artig sted det der. Du kan jo gå dit ofte og rense lungene hvis lufta er renere der enn utenfor :)

.;*Miina*;. sa...

Suuz: Ja, håret har blitt langt :o og lenger skal det bli.

Smiph: Været er varmt ja. er vel fra 20-30 grader her. Strand tror jeg ikke det er så mye av her akkurat da

Mamma: tror den bare virker renere pga aircondition, men det er jo den samme lufta som kommer inn da