torsdag 18. september 2008

Skole og skolefest

Her om dagen ble det holdt en slags fest for oss nye studenter. Det ble servert mat, fremført litt flaue opptredener i form av dans og sang, og til slutt litt dansing av de som turte det.

Her er lokalet vi var i. Dette stedet fantes midt på skolens område, og jeg har aldri lagt merke til det lille huset (som egentlig var vedlig stort) som sto bak trærne.


Noen av de fra klassen min.


Det ble nå tatt mange flere bilder av de som hadde ordentlig kamera. Jeg skal nok klare å få tak i en del av de bildene ettersom de var en god del bedre enn mine mobilbilder^^; Så det kan hende jeg etterposter noen senere.


Her var det tid for mere dans. Det var egentlig utrolig gøy å se på. Spesielt siden det var folk fra så mange forskjellige land. Det ble dermed STOR forskjell i dansestil og danseferdigheter. En fyr fra Jamaica skilte seg logisk nok utrolig mye ut. Jeg har aldri sett noen bevege seg så flytende til musikk før O.o
Jentene fra Sør Amerika (husker ikke helt hvor de var fra) tok seg også utrolig bra ut på dansegulvet, mens en litt for ivrig amerikansk gutt burde nok heller holdt seg i stolen sin :p


Når det gjelder skolelivet ellers er ting blitt mye bedre.
Nivået i klassen er blitt mere gjevnt nå, og vi har en del flinke lærere. Hun ene er ekstremt søt og virker som en barnehagelærer. Hun mimer alt hun sier og er så blid og koselig. Jeg merker godt at i de tre fagene hvor vi har kvinnlige lærere går det nokså greit å forstå hva som blir sagt i timene. Det ene faget hvor vi har manlig lærer er det derimot helt umulig. Han snakker altfor fort, kan ikke engelsk, og bryr seg ikke med å mime frem noenting når folk sitter der med spørsmålstegn i øynene. Dessuten er han den eneste som ikke følger boka gjennom timen. De andre fagene er litt slik at så lenge man har sett igjennom boka og sett på oppgavene, så vet man hva man skal snakke om i den timen. I hans timer derimot dukker det opp tonn av ord og oppgaver som IKKE står i boka, noe som gjør det en smule mer forvirrende. Heldigvis har vi hans timer kun to ganger i uka.

Klassen vår har også begynt å bli litt mer som en klasse. Selv om jeg fortsatt sliter veldig med navnene på noen av koreanerne her (er gjerne de som har rarest navn), så føler jeg vi begynner å bli godt kjent.

Her er forresten klasserommet mitt.


Som man kan se er det ikke akkurat noen høy kvalitet på pulter og stoler. Jeg er veldig glad vi kun har 4 timer om dagen, ellers ville vel ryggen min drept meg.


Jeg la også merke til at det er "no smiking" skilt i gangene her. Det er forøvrig også søppelkasser som helt klart kun er til for sigaretter også så... en smule selvmotsigende XD alle røyker nå fortsatt inne uansett.

2 kommentarer:

Panserlugg sa...

auu de stolene så vonde ut ja. :(

I dag sendte jeg melkesjokoladen 8D

mamma sa...

Klassekameratene ser hyggelig ut Snart får du pakker i posten
:))