lørdag 20. september 2008

Besøk hos JinMing

I dag var jeg invitert over til JinMing.
JinMing er en mann som kjenner en venn av min mor. Han har vært i Norge og studert i to år for noen år siden, og i sommer var han der igjen på sommerskole.
Så da min mors venninne hørte jeg skulle til Beijing ordnet hun slik at vi fikk kontakt.

Det var utrolig koselig. Han, kona og sønnen deres på to år møtte meg utenfor skolen. Vi dro så hjem til dem hvor jeg møtte hans svigermor og svigerfar, og senere kom også en av hans studenter og hans mor. Alle dro så ut for å spise. Jeg angrer veldig på at jeg ikke fikk tatt noen bilder, for det var mye rar mat der. Jeg ble spesilet overrasket av en fiskerett vi fikk. Den så veldig lite apetittelig ut, og minnet om noe kun min far kunne funnet på å spise. Men av alle ting så smakte den godt. Det var en passelig liten fisk som så ut til å være stekt hel. Den var kald og jeg forventet å smake noe lignende sild, men det gjorde den altså ikke. Det var masse masse masse mat, og alt var nam! Må si jeg kommer til å savne all den gode maten når jeg drar hjem igjen. Eventuelt må jeg bli superflink til å lage mat selv.

Jeg ble også invitert med på noen rundturer rundt om i Beijing om en to ukers tid. Det er da en uke fri i forbindelse med nasjonaldagen, så det blir spennende. Jeg har også hørt rykter om at vi skal en tur til den kinesiske mur med skolen nokså snart. Da tenker jeg jeg får ta med meg speilrefleksen min fremfor det lille mobilkameraet XD

1 kommentar:

mamma sa...

Så fint at det var hyggelig hos Jinming. Prøv å få noen matoppskrifter med deg hjem :))