lørdag 13. september 2008

Norge <3

Jeg begynner å forstå veldig godt hvorfor alle dikterne som skrev så flott om Norge bodde i utlandet i den tiden de skrev. Norge har nok aldri vært så faktastisk fint og flott som før etter at jeg kom hit XD

Beijing er mildt sagt skittent. Selv de mest forsøplede stedene i Oslo kan ikke måle seg med enkelte ting som man finner her. Enkelte steder føles det ut som om man vandrer rundt i et kloakksystem. Skolen min føles forresten også som et eneste stort røykerom. Folk røyker innendørs her, så etter den første pausen, er hele bygget nokså røykfult. Jeg er glad jeg bor i 4. etasje, ettersom de fleste som røyker her røyker nede i 1. Dermed får vi ikke så mye røyk opp hit.

Jeg merket allerede etter så vidt to uker her at jeg blir sittende lenge å se på bilder av norsk natur om det skulle dukke opp på aftenposten.no. Jeg har aldri hatt det store behovet for å dra på fjelltur eller ut til sjøen, men nå føler jeg en stor lengsel mot alt av norsk natur^^;; Man vil vel ha det man ikke kan få.
Det blir spennende å se hva jeg ender opp med å savne fra Kina når jeg har kommet hjem igjen. Jeg merker at jeg savner mye rart som jeg aldri hadde trodd jeg skulle savne fra Norge.

Så langt har jeg hatt maks uflaks å klart å bli syk igjen. Jeg rakk vel å være frisk i nesten to dager før det startet igjen. Så enten kommer jeg vel til å være mye syk mens jeg er her, eller så kommer jeg til å utvikle et enormt imunforsvar.

Ingen kommentarer: