mandag 22. september 2008

diverse "oppdagelser"

Jeg vet at om man sammenligner asiatiske jenter og vestlige jenter så er gjerne asiaterne mer "søte", og de vestlige mer "sexy", både i utseende og oppførsel. Men likevel er det mange her som overrasker meg med hvor barnslige de er.

I dag var vi ute og spiste lunsj med klassen. Noen av de koreanske guttene flørtet iherdig med servitøren. Det var nå greit, men så tok en av dem tak i den andre servitøren og skulle ha nummeret hennes. Jeg synes nå det er litt merkelig, men det verste var at nummeret var ikke til han engang. Det var til vennen hans som satt sammen med oss XD Det å spørre slik for andre er noe jeg ikke har sett blitt gjort siden barneskolen.

Jeg merker også at mange av de koreanske jentene er litt for søte og barnslige til tider. Dette fører også til at jeg gjerne blir veldig overrasket når jeg får vite alderen til folk. Jeg vet vi er veldig barnslige til tider hjemme i Norge også, men det er nå enkelte ting som virker overrasker likevel. En jente her oppfører seg som om hun var 14. Hun forøvrig 23. Gutten som ble nevnt overfor er vel også noe rundt 21-24. Romkameraten min merker jeg også dette på. Hun syntes det var uhyre spennende en gang jeg hadde gått forbi guttetoalettet og sett en fyr stå der og tisse. Ja faktisk så var det så spennende at hun løp tilbake for å se om han fortsatt var der! Og så vidt jeg har fått med meg er romkameraten min noe mellom 29-32 (jeg har hørt litt forskjellig, og hun har ikke villet si hvor gammel hun er heller, så hvem vet). I Norge kunne vel dette også ha skjedd, men bare om det var en større jenteflokk som allerede var kommet i litt for godt humør.

En ting jeg forøvrig liker med denne barnsligheten er at ingen ser rart på deg om du kjøper supersøte dubbeditter som i Norge kun ville blitt solgt i leketøysbutikker XD
Mickey Mouse er også VELDIG populær her. Han er på nesten ALT. Jeg så han selv på noen vesker i en damebutikk som ellers solgte ting som virket som dyre merkevarer XD
En annen litt merkelig ting jeg har lagt merke til er at folk her har så mange kviser i kinnene. Det virker som om de kun får det i kinnene, sånn under kinnbeina. På mange ser det ut som om de har brukt en overdreven mengde rouge. I Norge har vel de fleste kviser i pannen, nesa eller haka. Men her har de det altså i kinnene. Og det særeste av alt er at jeg også begynner å få det! Jeg har aldri i hele mitt liv hatt en kvise på kinnet, så det er nå nokså sært.


Jeg har også blitt bitt av noe jeg tenker er mygg :(


Det å få myggestikk her er veldig annerledes enn i Norge merker jeg. I norge klør det nesten med en gang, og det varer ikke så mange dager. Her klør det ingenting den første dagen, men blir veldig rødt. Dag nr 2 begynner det så å klø, og etter en stund blir det harde klumper inne i stikket. De varer også skikkelig lenge virker det som. Jeg kan fortsatt kjenne en klump på hånda som jeg fikk for godt over en uke siden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ekkelt med klumper i stikkene da :S

Jeg ELSKET innpakningen i gaven du fikk. Virket som jeg ville likt Kina shoppewise, bare ikke størrelsene. ^-^

Digger når du tar bilder av forskjellig mat.

Burde filmet han karen fra Jamaica.

Anna sa...

Hahah!!!! Ja mange er skikkelig barnslige!! Du skulle ha dratt til Taiwan da hvis du syns folk i Kina er barnslig. Men så igjen - folk er forskjellige, så kanskje akkurat de du henger med er litt barnsligere enn andre? Vet ikke, men det er ganske normalt i Kina ja :D Jeg ble også veldig satt ut av humoren og all slags sånne ting da jeg var i Kina og hang med noen folk rundt min alder.

Myggstikk er jævlig! Har aldri blitt stukket her i Norge, men så snart jeg er i Kina, blir jeg stukket opptil 10 ganger daglig.

.;*Miina*;. sa...

Smiph: ikke sant! søte søte søte gaven 8D

Anna: så langt kjenner jeg ikke så mange kinesere, mest koreanere da^^; Vet ikke hvem som er mest barnslige av de to XD