torsdag 2. februar 2012

Semesterstart

Nå er det bare en liten uke igjen før skolen starter for fullt. Dagene mine er derfor såklart fullstappet med mye moro før jeg skal bli flink student igjen.
Alle sier dessverre at vårsemesteret alltid er kjedelig. Trolig er det vel fordi det er vinter når folk kommer hit, så da blir det naturlig nok mye mindre sosiale sammenkomster utendørs i starten slik det er masser av i starten av høstsemesteret. Men jeg har heldigvis gode venner fra forrige semester så det skal nok bli gøy uansett om de nye folka er kjedelige eller ikke!

Så i går hang jeg på skolen for å sjekke ut de nye utvekslingsstudentene, men til min skuffelse var de jo ikke sosiale i det heletatt, så jeg satt bare med venner fra i fjor, men det er jo også koselig da.

Her har vi Jason som fant "Speaking partner meeting spot"-plassen på skolen. Så da satt han der resten av dagen for å se om noen kunne forveksle han med sin speaking partner og dermed stjele noen andres.

Tommy og Kohei. I år har alle bleika håret. Det er visst det som er inn blant gutta her nå.
 
 
Meg og min klubbvenn! Er vel den beste vennen jeg har på skolen her nå. Blir nok en tur til Minami (sør i Osaka) på lørdag også
 
 Ettersom jeg ikke har brukt det store kameraet mitt på en god stund nå og syntes det var på tide med litt ordentlig bildetaging igjen, så dro jeg med meg Take ut for å fotografere. Er fint når folk ikke har noe imot å stå modell!
 
 
Take vil bli bodybuilder (tror jeg). Han har vel gått opp godt over 10 kg de siste månedene. Så langt er han vel den største japaneren jeg vet om, for her er jo alle tynne som fliser med mindre muskler enn meg.

Ser dette ut som februar kanskje?
 
Eller dette? Man blir kanskje litt lurt av klærne til Take. Han trener så mye at han er konstant kokvarm. Vi andre har på skjerf og vinterjakker, bare så det er sagt.
 
Jeg digger disse blomstene! De gjør jo vinteren mye lysere og finere
 
Dette kunne da nesten vært norsk sommer. Jeg tok av meg jakka for dette bildet da, så det er ikke så varmt som det ser ut som.
 Jeg merker at jeg må se og bruke det store kameraet mitt mer fremover! Bare så synd at det har begynt å oppføre seg en smule merkelig, så jeg håper det ikke går i stykker helt ennå da. Vi får se hvordan det går med bloggingen fremover også. Det er jo ikke like spennende lenger å fortelle om skole osv, for det er jo stort sett samme regla om og om igjen. Uansett, jeg stortrives her i Japan for tiden. Vil ikke hjem til Norge!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fint vær og fine blomster :D Her var det snøstorm i dag... gleder meg til april jeg, da begynner det vel å bli varmt her :p

-Heidi!