mandag 16. januar 2012

Korea del 1

Nå er jeg hjemme i Osaka igjen så jeg får vel blogge litt om hvordan det var i Korea.
Jeg dro med min klassekamerat, Ken, med båt til Busan hvor vi ble møtt av min andre klassekamerat Hyun Jin. Hyun Jin var så utrolig snill og viste oss rundt i både Busan og Seoul! Jeg er helt overveldet jeg over hvor mye hun gjorde for oss på den turen. Hyun Ah fra klassen min var også med da vi var i Busan, men hun kunne dessverre ikke bli med til Seoul

Båten vi tok er en billigbåt som drar mellom Osaka og Busan. Det var en ferge som lekte at den var et cruise.

Det blåste helt utrolig mye på dekk!



men vi fikk fin solnedgang



Blåste veldig mye ja..


Her er det fantastiske rommet vårt. Det var så varmt der inne! Ingen vinduer og midt i skipet hvor ikke noe ny luft slapp til.. Men jaja, det er jo slikt man får når man velger det billigste av det billigste.

Så kom vi endelig frem kl 10 neste morgen. Fergeturen tok vel ca 16 timer.

Her er da vårt første måltid i Korea! Vi bestilte jo bare tre-fire retter, men i Korea er det vanlig å slenge på ca tusen ekstra småretter i tillegg i bestillingen så det ble helt klart nok med mat!



Her sitter vi med alle pengene våre da. Jeg hadde vel tatt ut under 3000 norske kroner, men det var da 600.000 won. Det føltes utrolig mye ut!



Her er Busan Tower





Jeg liker så godt fargene i disse... uhm... tradisjonelle ett eller annet-husene!




Nå som vi ikke lenger var i Japan kunne vi jo gjøre masse dumme ting uten at noen står og stirrer :D

Etter en del tull og tøys rundt Busan Tower dro vi til Haeundea Beach.

Yey, jeg var også med!


Haeundae er kjent for å ha utrolig mange måker




ekstremt mange...
nesten litt skummelt



Så lekte vi litt i sanden.


og tok bilder av oss selv


før vi beveget oss videre bortover stranda



Helt til andre siden! Det ser jo nesten ut som om det skulle vært sommer... Jeg ville bade, men det var vel litt for kaldt for det..


Jeg likte veien vi gikk på. masse trapper og opp og ned langs fjellkanten


og en hengebro!


ååå som jeg digger disse fargene og mønstrene! korea var virkelig pent når det kom til slikt som dette


Resten av Korea var kanskje litt mer skittent da... men jaja


Denne dagen hadde vi også fantastisk mat! Ken var litt uheldig og fikk i seg grønn pepper da.. Så det ble litt gråting ved bordet, men sånt skjer jo når man er i Korea.


Og det var den første dagen av turen! Om kvelden dro vi med hurtigtog til Seoul og sjekket inn på hostellet vårt. Vi var egentlig veldig heldige, for selv om vi hadde booket sengeplass på dormen med plass til 8 personer, så fikk vi et dobbeltrom for de tre første nettene. Jeg tror kanskje han som jobba der trodde vi var kjærester. Det trodde iallefall alle på båten over til Korea.


Ingen kommentarer: