søndag 13. november 2011

Skandinavisk festival!

På lørdag var det skandinavisk festival i Expo Park i Osaka. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle forvente, men likevel vil jeg si at jeg ble positivt overrasket!



Her er noen av teltene hvor man kunne få kjøpt skandinaviske ting. Dette var naturlig nok ikke så veldig spennende for oss.


Yumeko hadde tatt med flagg! Og det var jo verdens beste idé!


Alle ville bruke flagget :D


Norge!!


Jeg hadde tatt med meg russegenseren min og ble jo supernorsk da jeg fikk flagg i tillegg!


17.mai-stemning..


Høstløvet har så smått begynt å komme, men det er ennå ikke ordentlig i gang.



Så var det felespilling og skandinavisk folkemusikk. Det føltes ut som om vi satt hjemme i Frognerparken en sommerdag. Vi var jo helt utrolig heldige med været så det var varmt og fint!



Denne her har jeg aldri sett før! Men ifølge Emil var det jo noe alle vi nordmenn burde vite hva er..


Så kom det noen japanere i svensk nasjonaldrakt (tror jeg) og danset litt.




Svensken, japanern og nordmannen.. Ja dere kan jo gjette hvem vi gjorde narr av hele dagen!

Men så kom høydepunktet for hele dagen!!
Det norske bandet Storm weather shanty choir! Jeg har vel egentlig ikke hørt om dem før, men de var utrolig flinke. Før de begynte sa fyren som pratet i alle pausene på scenen at han håpet alle ville være litt livlige og ta del i syngingen osv, og da tenkte jo jeg at det vil vel aldri skje her med alle japanerne som sitter så pent på teppene sine på plenen. Men heldigvis så ble det liv likevel!!

De sang utrolig fint




Vi sto foran og hoiet og veivet med flagget vårt, og det virker som om de var de eneste nordmennene der.. Men det var jo bare koselig, for da fikk vi kontakt med bandet og ble kommentert et par ganger av pause-prate-mannen også.




Liv ble det ja! iallefall passet vi på å bråke ekstra mye!


Det var ikke akkurat vanskelig å få øye på oss nei.. Vi hadde to blonde gutter på to meter med oss, hvordan kan man unngå å se noe slikt?


Deretter snek vi oss bort der bandet signerte plater osv, for å prate litt. Skikkelig hyggelig gjeng


Og gruppebilde ble selvsagt tatt! :D De gutta var sykt høye, de slo jo våre to meter høye blondiner...


norsken og svensken.. Ser ut som brødre, krangler som brødre


og så ble det kveld! Dette her var en gigantisk solstatue av noe slag. Den lyste opp da det ble mørkt.


Solnedgang!


På vei til stasjonen etterpå ble jeg og Yumeko fanget av en litt småfull gammel dame som bablet ivei om at hun syntes disse guttene var så utrolig kjekke, og ville vite om det fantes mange slike kjekkinger i Norge. Og jeg tror ikke det skal være så vanskelig for henne å finne noen "kjekkinger" i norge etterom kriteriet egentlig bare var hvit mann i 40-50 årne uten hår på hodet. Det ble en nokså morsom samtale, og ifølge henne selv var de så flinke og kjekke at hun følte seg som jomfru Maria.. som i at hun var blitt gravid. Hva slags uttrykk dette er er jeg ikke helt sikker på, men hun gjentok det ca fem ganger, så vi kan vel være sikre på at hun satte stor pris på forestillingen. Og det gjorde vi også!

2 kommentarer:

mamma sa...

Det så veldig hyggelig ut. Du burde skaffe deg en LANGELEIK og starte øvinga :)

Anonym sa...

oioi, det så moro ut! Du må poste høstbilder når alt blir rødt, her er alt dødt. :(

-Heidi :D