søndag 18. desember 2011

Tur til Kurama

Også har jeg jo helt glemt å skrive om turen til Kurama med Eddie.

Eddie er slik en fin fyr, for han er så morsom at jeg nesten dør, samtidig som at han har vært i Japan såppass lenge at han vet om en del ting man kan gjøre som ikke nødvendigvis står i alle guidebøkene osv. Tror nok Kurama er listet opp, men jeg ville vel ikke fått dratt dit uansett om det ikke var for han.


Vi tok et tog hvor man kunne sitte sidelengs og se på utsikten.



Og det var visstnok malt veldig fint på toget også



Starten av turen


Dessverre virker det som om det store gamle kameraet mitt begynner å gå i stykker. Bildene har så vanskelig for å bli skarpe nå for tiden... men jeg gjør nå så godt jeg kan med det jeg får


På turen møtte vi en hau av gamlinger som alle sa hei en etter en. Og da måtte vi jo si hei tilbake vi også, til alle tusen av dem.


Dette treet var helt fantastisk kult. Det var liksom flettet inn i seg selv og samtidig vridd rundt



Her var vi til slutt fremme!


Var veldig fint, selv om høstbladene for det meste har tatt kvelden nå.


Det var så mange trapper på den turen at jeg har vært støl i leggene en hel uke nå!


Etter all gåingen endte vi opp på Onsen!Her kan man se dampen stige opp fra badene

Av alle ting er dette første gang jeg har vært på onsen i Japan. Jeg har liksom aldri fått tid til det før, eller så har jeg ikke hatt noen å dra sammen med. Jeg ble sittende i bassenget utendørs og det var utrolig deilig å ligge i det glovarme vannet mens det var frisk kald luft rundt. Ble sittende der til det ble mørkt, og så dro vi til Kyoto for å finne noe å spise.

Det var ikke så lett på en søndagskveld når alle andre også skal ut og spise! Men til slutt fant vi en riktig så koselig restaurant.

Legg merke til at alle jentene satt langs veggen. Men vi var utlendinger så vi tok en gaijin-smash og satte oss motsatt.

Gaijin-smash er ordet vi bruker når vi som utlendinger gjør ting som ikke passer med det japanerne gjør.  Og det gjør vi jo titt og ofte, så det er et mye brukt ord! Gaijin = utledning.

Var veldig glad for å få yakiniku ja!! NAM!


Morsomme Eddie. Han sa til servitøren at han kom fra mars da han ble spurt hvor han var fra. Og det kunne jo godt ha stemt, for Eddie er så merkelig, og for japanerne er han jo enda merkeligere. Japanere skjønner ikke alltid slik humor da, spesielt ikke hvis de er på jobb, så han bare lo nervøst...


Også var det jo måneformørkelse forrige uke, og jeg fikk tatt et bilde! Skulle hatt stativ da, men jaja..





1 kommentar:

mamma sa...

jeg vil også reise med sånt tog og bade i varme kilder. hvorfor dro ikke vi dit i fjor?